Jak w Łodzi przestrzegane są zapisy uchwały krajobrazowej?
W grudniu minie 6 lat od uchwalenia kodeksu reklamowego Parku Kulturowego ul. Piotrkowskiej w Łodzi. Dokument przegłosowany przez miejskich radnych miał ucywilizować reklamy sklepów, restauracji i innych punktów handlowych tak, aby nie niszczyły estetyki kamienic i nie zasłaniały detali architektonicznych.

Uchwała obejmuje nie tylko wizytówkę Łodzi, ale również przylegające do niej kwartały. - Problem nie został rozwiązany. Nadal w Łodzi możemy obserwować duży chaos reklamowy - zauważa Bartłomiej Olczak z Fundacji Normalne Miasto "Fenomen".
Źle wyglądające reklamy w Parku Kulturowym ul. Piotrkowskiej można zgłaszać do Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Łodzi. Natomiast w pozostałych rejonach miasta nadzór nad przestrzenią pełni biuro Architekta Miasta. - Chodzi o kolorystykę, jaskrawość, to gdzie jest umieszczony. Gdy narusza zasady, nie wydajemy zezwolenia na jego umieszczenie. Osoba, która wystawiła taki baner jest zobowiązana do jego usunięcia - mówi Daria Błaszczyńska z Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Łodzi.
O psychologiczny aspekt "krzyczących" do nas reklam reporter Radia Łódź pytał Katarzynę Walęcką-Matyję z Instytutu Psychologii UŁ.
Posłuchaj i dowiedz się więcej:
ZDJĘCIA, NAGRANIA WIDEO, WIĘCEJ INFORMACJI Z ŁODZI I REGIONU |